FRÅGOR OCH SVAR OM LUFTFUKTARE Q AIR

Här får du svar på dina frågor, tips och råd om vad du ska tänka på före, under och efter köpet av din luftfuktare. Har du fler frågor? Välkommen och ställ dem direkt till oss på Canvac via mejl till info@canvac.se.

VAD GÄLLER FÖR GARANTI PÅ LUFTFUKTAREN Q AIR BREEZE ?

2 års garanti gäller. Felanmälan under garantitiden görs via vår hemsida:  www.canvac.se

HUR OFTA SKA LUFTFUKTAREN RENGÖRAS ?

För att få mest ut av din luftfuktare och undvika produktfel, följ alla skötselinstruktioner noggrant.
Rekommenderas att göra dagligen: Häll ut vattnet i tanken, låt rinna av och skölj vattentanken noggrant, ta bort sediment och smuts. Torka rent och torrt med en ren mjuk trasa eller pappershandduk. Fyll sedan på med nytt vatten.
Varannan vecka: Upprepa ovanstående steg och fyll två dl vit vinäger i bassängen och låt stå ca 15 minuter, torka sedan av bassängen och särskilt vibratorn med en mjuk borste, Häll ur och torka bort vinägerlösningen med en ren mjuk trasa.

KAN JAG SOM PRIVATPERSON KÖPA DIREKT AV CANVAC?

Nej, våra produkter köps hos våra återförsäljare som ni kan hitta här på vår hemsida alternativt på www.elon.se. Men vi hjälper gärna dig som privatperson med bl.a. frågor om produkter, vart du hittar din närmsta återförsäljare, installationstips, mm. Kontakta oss på telefon 010-220 40 10 eller e-post info@canvac.se

 

Elon Group AB 
BÄCKLUNDAVÄGEN 1
BOX 220 94
702 03 ÖREBRO

eftermarknad@elongroup.se

Tel.  010-220 43 20

© copyright ELON Group AB 2017